Nástroje pro usnadnění přístupu

Pracovní náplň školního psychologa

1) Je členem školního poradenského pracoviště, je podřízen vedoucímu školního poradenského pracoviště.

2) Pro práci  s žáky zajišťuje:

  • spolupráce a účast při zápisu do 1. ročníku základní školy
  • depistážní činnost
  • individuální diagnostika žáka
  • provádění diagnostiky ve třídách
  • realizace anket, dotazníků a screeningů ve třídách
  • techniky a hygiena učení pro žáky, psychohygiena
  • individuální konzultace s žákem (osobní, rodinné, vztahové, výukové problémy problémy)
  • zjišťování sociálního klimatu ve třídě 
  • skupinovou a komunitní práci s žáky
  • psychologické poradenství žákům
  • poskytování psychoterapie žákovi
  • krizovou intervenci pro žáka
  • prevenci školního neúspěchu žáků
  • společné konzultace s žákem a zákonnými zástupci (osobní, rodinné, výukové problémy)
  • podporu spolupráce třídy a třídního učitele
  • pořádání besed pro žáky s psychologickou náplní
  • koordinaci preventivní práce ve třídě, programů pro třídy 

2. Pro práci s rodiči, pedagogickými pracovníky a dalšími spolupracujícími subjekty zajišťuje: 

  • individuální konzultace s pedagogem
  • individuální konzultace s vedením školy 
  • individuální konzultace s výchovným poradcem a metodikem prevence
  • krizová intervence s pedagogy, zákonnými zástupci žáků
  • skupinovou práci s pedagogy, zákonnými zástupci
  • kombinovaný kontakt (psycholog, pedagog, rodič, žák)
  • konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
  • pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí
  • pracovní semináře pro učitele
  • metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele
  • realizace besedy a osvěty pro rodiče
  • dokumentaci případů a její zajišťování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • vyšetřování školní zralosti
  • účast na výchovných komisích
  • účast na pracovních poradách
  • konzultace s odborníky mimo školu (s pracovníky pedagogicko-psychologických poraden, středisek výchovné péče, výchovných a diagnostických ústavů, s psychology, psychiatry, aj.) 

3) Předkládá vedoucímu školního poradenského pracoviště:

  • plán práce školního psychologa na nový školní rok
  • vyhodnocuje a zpracovává výsledky depistážní činnosti
  • provádí analýzu výsledků diagnostických činností
  • závěrečnou zprávu o činnosti školního psychologa za daný školní rok
ZŠ Kupkova

Základní škola a Mateřská škola Břeclav, Kupkova 1,
příspěvková organizace

Kupkova 1, 690 02 Břeclav
IČ: 63434466
Datová schránka: 9cpjxaj

Zřizovatel školy: Město Břeclav



© Základní škola a Mateřská škola Břeclav, Kupkova 1, příspěvková organizace

vytvořil www.pixelhouse.cz

Kontakty na vedení školy